diumenge, 19 de juny del 2011

El Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya (mNACTEC)

Diumenge passat, vaig anar amb una colla a Terrassa a visitar una de les exposicions que hi havia al Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya (mNACTEC). Això va ser el preàmbul, perquè en aquest museu hi ha tant per veure que et pots passar hores.

Després de visitar INAUDITO, de la què ja vaig fer esment a l’entrada anterior, vam fer un volt per HOMO FABER i per molts altres racons amagats.

Us deixo algunes imatges curioses...
Quan encara no existien els audiòfons que hi ha avui en dia ni els implants coclears es podien veure coses com aquestes:


Trompeta acústica (INAUDITO)
 
Antics audiòfons (INAUDITO)

Ara bé, el que a mi em va donar més resultat va ser aquest muntatge, una gran pensada:

Tubs (INAUDITO)
Si algú parlava des d´un extrem del tub, el que escoltava a l’altre cantó ho sentia ben clar, encara que parlés fluix! He de dir que jo el vaig provar això amb audiòfon incorporat, perquè si no... em sembla a mi... que no m’hagués donat els resultats esperats.

I canviant d’espai, un exemple del que es podia veure a HOMO FABER

Maqueta d'una grua romana (HOMO FABER)

Si mai aneu a Terrassa, no us perdeu la màquina de vapor:

Com funciona la màquina de vapor (mNACTEC)



Màquina de vapor (mNACTEC)

Rodes, corretges i embarrats (mNACTEC)

Maqueta d'una caldera i una màquina de vapor (mNACTEC)
  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada