diumenge, 15 de maig del 2011

Votar o no votar

Fa uns dies que estic donant voltes a les eleccions municipals del proper diumenge. Anar a votar, hi aniré, si cap força major no m’ho impedeix, però el que no tinc tan clar és si el meu vot serà en blanc o anirà a parar als que més “s’avenen” amb la meva forma de pensar.

Serà interessant observar com es distribueixen els vots als diferents municipis i també veure quin tant per cent de gent vota. Jo animaria tots aquells que tenen pensat simplement abstenir-se que votessin en blanc. Trobo que seria una forma més lògica de manifestar el descontentament amb la classe política que no pas mirar-se tot com si això no anés amb tu, com si tot et donés igual.

Podré comprovar si al meu municipi, i als del voltant, el fets destapats han fet canviar l’opinió de més d’un respecte al suport donat a un partit concret. També caldrà veure si l’actuació del govern autonòmic en mans de CIU fa declinar la balança o si la submissió del PSC al seu partit “germà” estatal no els juga una mala passada.

Però, sobretot, cal mirar el que és a la vora, doncs s’escullen aquells que governaran el propi municipi. El meu, Sant Adrià de Besòs, és petit, malgrat tot, també va rebre la seva dosi quan va esclatar el cas Pretòria i se’n va endur a la presó a tota una colla, no d'aquí, eh!

En fi, no deixo d’al·lucinar quan en una entrevista recent a l’alcaldessa de Santa Coloma de Gramanet, que va substituir a Bartomeu Muñoz, diu: “El caso Pretoria no le interesa a la gente, nadie me pregunta por él...” De veritat?, penso jo. Ho podeu llegir aquí.
 
FENT MEMÒRIA

El País, 28 de maig de 2010: “Pretoria se extiende por el Barcelonès”
L’Independent de Sant Adrià, 11 de juny de 2010: “El cas Pretòria esquitxa Sant Adrià”
L’Independent de Sant Adrià, 11 de juny de 2010: "Canga: No em mereixo sortir per la porta del darrera (entrevista)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada