dijous, 6 de gener del 2011

Un passeig per l'antiga Baetulo

Abans d’ahir vaig anar al Museu de Badalona que recentment ha reobert les portes després d’un temps de reformes. Per a tot aquell que vulgui fer-se a la idea de com vivien els romans entre el segle I aC., temps en què es va fundar l’antiga Baetulo, i el VI dC., aquesta visita és del tot recomanable.

Baetulo és anterior a Barcino. El jaciment arqueològic de Baetulo està declarat Bé Cultural d’Interès Nacional per la Generalitat de Catalunya i tot aquell que ho visiti entendrà el motiu.

La immersió al subsòl del museu és impressionant. Un seguit de passarel·les metàl·liques i algunes plataformes de vidre et permeten veure des d'una petita alçada tot el panorama. El recorregut està ben dissenyat i vas trobant plafons on pots llegir un text que t’ajuda a situar-te i fer-te una idea d’allò que tens al davant. De vegades, al costat, també hi ha alguna còpia d’un antic relleu romà o d’algun objecte rellevant, que em sembla duraran poc, en un lloc ja havien pispat un, no l’original és clar, però... Dins grans vitrines es conserven, ara sí, objectes i restes arqueològiques diverses. Pots entretenir-te hores mirant aquí i allà! També es projecte un audiovisual, el qual no puc comentar doncs no em vaig quedar a mirar-ho. L’únic que puc dir és que no estava subtitulat,... Caram!

Com no vaig veure cap senyal que prohibís prendre fotos i tampoc sé si alertaven de tal cosa per megafonia, en vaig fer algunes. Us deixo unes quantes aquí:


Passarel·les

Recreació d'un ambient

Plafó explicatiu

Claveguera

Relleu que representa una carnisseria

Vitrina amb objectes diversos
Podeu visitar el lloc web del Museu de Badalona. És aquest: http://www.museudebadalona.cat/

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada