dissabte, 26 de setembre del 2009

Buscant un vídeo... subtitulat!

Ahir a la nit em vaig proposar trobar algun vídeo subtitulat, cosa imprescindible per poder accedir a la informació quan l'oïda ha deixat de ser el que era. Això de la subtitulació és una assignatura pendent, no tant a la televisió com als vídeos que corren per Internet.

Vaig dirigir-me a la pàgina de You Tube i vaig fer la cerca escrivint les paraules "vídeos subtitulats". Van sortir un nombre considerable, però la majoria eren vídeos musicals on el tema en anglès era traduït al castellà. Després vaig apurar una mica més i vaig escollir com a paraules claus "vídeos subtitulats sords". Aquest cop, la quantitat de vídeos ja no era tan elevada, dubto que alguns dels que corren per You Tube i estan subtitulats es puguin trobar mitjançant aquest sistema.

En fi..., un altre dia us posaré un exemple de com s'hauria de subtitular una pel·lícula que anés destinada a un públic sord, però avui, ja que he començat parlant de la gran quantitat de vídeos musicals, ves per on vaig trobar un titulat "CHIKICHIKI KARAOKE-SORDOS".

No és que sigui fan de Chiquilicuatre, però em cau simpàtic i el que tinc clar és que sense la subtitulació no caçaria res del que diu.



Aquí va el vídeo en qüestió:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada