dilluns, 7 de novembre del 2011

Viatges siderals, no em calen

Fa dies mirava un documental sobre l’univers, galàxies llunyanes, forats negres, quàsars, púlsars i no sé quantes coses més. M’ho anava mirant però m’anava dient a mi mateixa: “Marga, tu mai t’has sentit especialment atreta per tot això”. I és que sóc de les que es conforma contemplant la lluna o els estels, si es pot, si la contaminació lumínica i ambiental em deixen, perquè no tothom té la sort de viure en un lloc on poder gaudir dels estels. No em cal “viatjar” a galàxies que queden tan lluny que ni m’ho puc imaginar. Jo en gran part tinc prou amb el que es pot trobar a la Terra. Quants racons del nostre planeta hi ha per explorar!

Dimecres, el programa “Sense ficció” torna a emetre un documental que a mi em va captivar quan el vaig veure per primera vegada: “Encounters at the End of the World” de Werner Herzog. De documentals hi ha de tota mena. De vegades, alguns t’atrapen i altres et deixen del tot indiferent. Aquest és dels primers, tant per les imatges com per l’argument. Indaga en la faceta humana d’un equip heterogeni de l’estació McMurdo que es troba a l’Antàrtida i ofereix unes imatges inèdites d’aquests paratges naturals, amenitzat tot amb un seguit de reflexions gens menyspreables. Una delícia, vaja.

Va valer la pena, també, parar les orelles per escoltar la música que acompanya per moments algunes escenes. Ho vaig fer, amb totes les connexions possibles, i ho tornaré a fer de nou, encara que cada vegada deixi més de banda la música, m’hi posaré.

No us ho perdeu, de veritat.

Més informació sobre Werner Herzog: http://www.wernerherzog.com/

4 comentaris:

  1. Ja veuràs com no et penediràs, Jordi.

    ResponElimina
  2. M'agrada el que dius de que no et calen viatges siderals i que et conformas amb un espai des d'on pot veure els estels. Doncs jo penso el mateix.

    ResponElimina
  3. Mª Jesús, tu i jo em sembla que coincidim en més d'una cosa. Com diu el títol del llibre que em vas recomanar, de vegades prou feinada hi ha en "capbussar-se endins el cor del món".
    Apa, tu i jo a mirar estels, res de viatges siderals.

    ResponElimina