dijous, 13 d’octubre del 2011

Sobre la felicitat

Remenant una llibreta he trobat un text que corresponia a una entrevista feta a Miguel Delibes al 2007, crec. Em va cridar l’atenció perquè d’alguna forma comparteixo el que deia, no ben bé del tot, però sí en el que considero essencial, la felicitat són moments, només moments passatgers.

Aquí va la cita de Delibes:

“El estado de felicidad no existe en el hombre. Existen atisbos, instantes, aproximaciones, pero la felicidad termina en el momento en que empieza a manifestarse. Nunca llega a una situación continuada. Cuando no tienes nada, necesitas, cuando tienes algo, temes. Siempre es así. Total, que nunca se consigue”

Ser i sentir són coses diferents. Jo em puc sentir en un moment determinat feliç, però ser feliç és una altra història.

No sé si heu llegit mai alguna de les novel·les que ens va deixar Delibes, jo n’he llegida alguna i en llegiré més un dia d’aquests. La seva forma de narrar, la seva prosa clara i precisa m’atreuen.

Ara tinc a les mans quelcom diferent, “La plaça salvatge” del poeta suec Tomas Tranströmer que val la pena llegir i rellegir perquè és dels que fan gaudir i fascinen. La imatge que em venia al cap al passar els ulls sobre “És una nit de sol radiant” fa que l’ànsia de continuar amb ell s’aguditzi. Una sort que hagi rebut el Nobel de Literatura, igual no l’hauria ni descobert.

4 comentaris:

  1. Aquesta definició de felicitat és convincent, i potser l'única possible.
    I pel que fa al poeta suec, només et demanaria que, amb el teu bon estil de sempre, ens el facis entenedor en aquest bell racó.

    ResponElimina
  2. D’acord, Jordi, anoto la teva petició. Mira que tinc una llista llarga de possibles escrits, alguns dels quals vaig descartant, altres endarrerint perquè em falta temps o inspiració. Però m’apunto aquest sobre les impressions que em va causant el poeta suec a un lloc preferent. Com que em sembla que ets pacient, no corre gaire pressa, oi?

    ResponElimina
  3. Perdona, Marga, no et volia pas forçar a fer un comentari a contracor. Però serà molt ben rebut, si el fas. I del nostre interès, segur que sí. Moltes gràcies.

    ResponElimina
  4. Jordi, res de fer-ho a contracor. Faré l'escrit de bon grat, però no immediatament.
    Gràcies a tu.

    ResponElimina