diumenge, 23 d’octubre del 2011

Rellegint “La plaça salvatge” de Tomas Tranströmer (I)

Del poemari, dividit en quatre parts, faig incís en alguns dels poemes de la primera part que més m’han agradat, sense menysprear els altres.

“Breu pausa durant el concert d’orgue”
A una església, el silenci momentani és tan sols aparent. Poden succeir un munt de coses, es pot percebre allò que sovint resulta imperceptible, no pas perquè ho sigui realment sinó, potser, perquè no ens prenem la molèstia de parar atenció. Es pot sentir i escoltar el que normalment resulta inapreciable, es pot rememorar allò que ha passat, somnis, situacions, imatges diverses poden voltar pel cap.

“I cada imatge abstracta del món és tan impossible com el dibuix d’una tempesta”, això diu el poeta.

“Del març del 79”
Una reflexió intel·ligent sobre el valor de les paraules i alhora del llenguatge sense paraules.
Hi ha qui parla molt i no diu res. Quin menyspreu vers el que escolta.

“Els records em veuen”
Un curiós punt de vista sobre els records.

Podeu llegir-los per gentilesa de l’editorial, us deixo l’enllaç, aquí.

A la primera part trobem també: “La mirada de l’hivern” i “L’estació”


Més informació:
Web de l’editorial: http://www.periferic.es/

2 comentaris:

  1. Se m'acut que és molt cerebral i reflexiu. Gens barroc, diria. Però alhora llaminer. Una mirada nova sobre les coses. Tornaré a entrar.
    T'agraeixo que sempre sàpigues trobar la manera de fer-nos-ho interessant i comprensible.
    Ja no veus: no hi entenc gaire en poesia. Però m'agrada llegir-ne.
    Moltes gràcies.

    ResponElimina
  2. Ui! Doncs jo tampoc sóc cap experta en això del llenguatge poètic. Crec que si no has cultivat aquesta vessant expressiva des de la infantesa, costa més agafar-li el gust. Però tot depèn de què es digui i com es digui i “aquesta mirada nova sobre les coses” m’atreu.
    Això de cerebral i reflexiu potser ve donat pel fet que va exercir com a psicòleg.
    Apa, gràcies a tu per incitar-me a cavil·lar.

    ResponElimina