dimarts, 19 d’octubre del 2010

Vota, vota, vota... en blanc

S’acosten les eleccions autonòmiques, aquí a Catalunya, i molts ens trobem davant del gran dilema. Hi ha algun partit que mereixi el vot? Hi ha algun polític que inspiri confiança?

Jo crec que ja m’he decidit. Menys en comptades ocasions sempre he estat de les que ha anat a votar i ha optat per algun partit determinat, però ara crec que se m’han acabat les ganes. No pas de votar, però sí de dipositar la meva confiança en algun partit concret amb unes llistes ja establertes. I és que el degoteig de casos de corrupció, finançament irregular i altres “petites” coses han superat el límit que jo puc suportar. I votaré, sí, però votaré en blanc per a demostrar als polítics que si no espavilen, ho tindran magre. Bé, així ho tindrien si fóssim molts els que votéssim en blanc.

Ja us vaig parlar d’un llibre que va escriure Saramago, “Assaig sobre la lucidesa”, en un altre apunt, però ara hi torno. Si teniu ocasió, llegiu-lo, llegiu-lo abans que arribi el dia clau i penseu, penseu una mica.

Espero que, abans no arribi la data, l’Oficina Antifrau de Catalunya destapi algun assumpte més, últim ha estat el de Rafael Olmos, tant La Vanguardia com El País es van fer ressò. Al Sr. Olmos algú li volia assegurar un bon lloc a l’Administració i un sou que, segur, molts envejaríem, abans no s’acabés l’actual legislatura. I com és que per a aquest senyor tot era tan fàcil i per altres és tan difícil? Contactes, simple qüestió de contactes, que algú ha posat al descobert. Alguns creuen que l’Administració pública és un negoci familiar i que poden col•locar tot aquell que ells considerin oportú sense necessitat de jugar net. La pena, és clar, és que això continua passant. Mentre més amunt estigui el que recomana més difícil és prendre les mesures oportunes. Al cap i a la fi, no crec que l’Oficina Antifrau pugui arribar a tot arreu. Quina pena!

4 comentaris:

  1. Mira este enlace. Lo mismo te interesa:
    http://www.ciudadanosenblanco.com/

    Es un intento de darle validez al voto en blanco.

    ResponElimina
  2. Gracias por la aportación, Tripi. Acabo de echarle una ojeada al sitio y de paso también a la página de facebook.
    Tendré que hacer alguna pregunta impertinente a algún político para que me aclare cómo se contabiliza realmente el "voto en blanco".
    Ya decidiré más adelante si voto en blanco a secas o me inclino por esta otra opción.

    ResponElimina
  3. Doncs jo no voto en blanc perquè fent-ho, és un vot que regalo als partits als quals mai no votaria. No és que el regali, però és un vot menys de diferència amb els altres que, tot i que no m'agraden, els prefereixo com a mal menor.

    El dia que els vots en blanc es comptin com al "partit blanc" i en el Parlament es deixin uns escons buits segons la proporció de vots en blanc, aleshores ho faré, si els altres partits em continuen decevent.

    ResponElimina
  4. Sí, Mercè, la veritat és que això és el gran handicap, per aquesta raó estic estudiant l’opció d' “Escons en blanc” –“Ciudadanos en blanco” a nivell estatal-. El que és segur és que els polítics no representen, ni molt menys, les opcions escollides pels ciutadans. Estic consultant un llibre força il•lustratiu al respecte, titulat “Ciudadanía y representatividad. Los sistemas electorales en Europa”.

    ResponElimina